Pomična skela – Movable Scaffolding System (MSS)

Vijadukt 03

Vijadukt 03 u km 165+000 služi za prijelaz preko duge i duboke doline. Rasponska konstrukcija je projektirana kao monolitna, naknadno prednapeta, AB konstrukcija.

 

Rasponska konstrukcija je niz od dvije kontinuirane grede (naknadno prednapeti sandučasti nosač), preko slijedećih raspona:
1st segment: 47,0 + 6 x 60,0 + 47,0m
2nd segment: 47,0 + 5 x 60,0 + 47,0m
Ukupna duljina mosta iznosi 866.00 m.

 

Tlocrtna os je u radijusu R = 3000,000m. Vertikalno, niveleta je u konstatnom padu od 4,0%. Poprečni pad kolnika je 2,60%.

Rasponska konstrukcija se oslanja na olovno-elastomerne ležajeve (LRB) na stupove i upornjake. Prijelazne naprave su na upornjacima i srednjem stupu.

Rasponska konstrukcija je naknadno prednapeti AB sandučasti nosač, visine 3,30m i širine 20,90m, sa hrptovima 60cm. Konzola gornje ploče je 4,90m, i ima promjenjivu visinu od 25 do 60cm. Srednji dio gornje ploče je širine 9,33cm, sa vutom promjenjive debljine od 60 do 30cm, i srednjim dijelom konstantne debljine 30cm, širine 500cm. Donja ploče je širine 800cm, sa vutom promjenjive debljine od 55cm do 25cm, i srednjim dijelom debljine 25cm, širine 400cm.

Kolnik se sastoji od četiri glavne trake širine 3,7m, i zaustavne trake širine 3,0m. Jedna rasponska konstrukcija je ukupne širine 21,5m. Razmak izmedju konstrukcija u zelenom pojasu je 3.0m.

 

Omjer raspona i visine glavnog nosača iznosi: 60,0 / 3,3 = 18,18.

 

Stupovi su plitko temeljeni, sa najvećim dimenzijama temelja 17,5 x 18,0m. Poprečni presjek stupa je puni, “H” oblika, dimenzija 10,00 x 4,00m. Upornjaci su plitko temeljeni, kutijastog oblika, relativno visoki, sa paralelnim krilima. Upornjaci su znatne visine zbog potrebnog prostora za montažu MSS ispod rasponske kostrukcije. Iza upornjaka su prijelazne ploče duljine 5,0m i 25cm debljine.

Rasponska konstukcija se izvodi na MSS-u, u dvije faze  i prednapinje se u dvije faze. Nosivost MSS-a nije bila dovoljna za 60-metarski raspon, pa se donja ploča i hrptovi izvode i prednapinju u prvoj fazi, a zatim zajedno sa MSS-om preuzimaju opterećenje od svježeg betona gornje ploče. Nakon očvršćivanja betona gornje ploče, prednapinju se natege druge faze i premješta MSS u novi raspon. MSS je na zadnjem kraju ovješen na kraj konzole prethodnog segmenta, a na prednjem kraju je oslonjen na stup. Natege su pretežno parabolične, ali također su predviđene i ravne natege, u donjoj ploči u rasponu, i gornjoj ploči iznad stupa za preuzimanje negativnog momenta od opterećenja MSS-om na kraju konzole. Gornja ploča je i poprečno prednapeta sa monoužadi na razmaku 12,5cm.

 

Rasponska konstrukcija je vrlo vitka uslijed ovakvog načina gradnje i rezultira vrlo brzom izgradnjom, povoljnom za dugačke vijadukte. Tipski segment od 60,0m duljine izvodi se u 18-20 dana.

UKRATKO O OBJEKTU

Lokacija: Dionica Kurtkoy – Akyazi, North Marmara Project, Republika Turska

Investitor: Ministarstvo transporta, pomorstva i komunikacija,  Republika Turska

Izvođač: Cengiz Insaat

Opseg posla: Glavni i izvedbeni projekt

Realizacija: 2017 — 2018

Cijena: cca. EUR 25.0 milijuna

Ukupna duljina: 866.00 m

Između osi upornjaka: 850.00 m

Širina: 46.00 m

Max. visina od terena: preko 70 m